środa, 25 listopada 2009

Dziewczyna z zębem na przedzie


Hiszpanie mają tylko cztery zęby. Wszyscy. Cały naród!
- Naprawdę. Nie wiedziałaś? - Is dziwi się mojemu nagłemu zainteresowaniu. I rysuje mi na kartce zarys szczęki, a w niej małe kwadraciki. - O, zobacz. To są los dientes, zęby. Cztery. A to już los colmillos, czyli to, co na filmach mają wampiry. Dalej są las muelas...
Nauka hiszpańskiego, to jest, perdone, kastylijskiego dostarcza mi niewiarygodnych uciech poznawczych. Czy wymyślilibyście na przykład, że tutejsza dłoń - la palma de la mano - składa się wyłącznie z wewnętrznej strony naszej starej dobrej polskiej dłoni? To, co z wierzchu - grzbiet, czy może wierzchołek - w ogóle się do tej nazwy nie kwalifikuje, po prostu dłonią już nie jest! Ot, inny świat  i jego anatomia! Niektóre sprawy można poznać jedynie, excusez le mot, językiem.
Chociaż, z drugiej strony, dopuszczam możliwość, że to ja jestem inna. I tylko mnie rozbraja fakt, że "nie mieć wyboru" to po kastylijsku "no tener elecciones" oraz wzrusza szyld "Perritos Calientes" - "Ciepłe Pieski" - na budce z hot-dogami. Z rysunkiem uśmiechniętego szczeniaczka, nomen-omen...
PS. Na zdjęciu: Piękna fallerka z wdziękiem prezentuje wszystkie cztery zęby

5 komentarzy:

Zadora pisze...

Ciepło bije z tej farelki...czeski błąd ;).
A w poście zlinkowanym , na fotografi ze strojnymi małymi dziewczynkami, za nimi jest chłopiec u którego widać, że te męskie niby spódniczki to chyba spodenki z niskim krokiem.
Fajne obyczaje.

(KK) pisze...

Bo to jest fajerka! :)
A co do spodenek, to też do tego w końcu doszłam - metodą li tylko obserwacji uczestniczącej ;)) (tam jest jeszcze kilka postów o Las Fallas, w zakładce "marzec", ale nie da się wszystkich zlinkować)

Zadora pisze...

Doczytałem sobie resztę marca :)

Anonimowy pisze...

hmm.. dlaczego w tytule jest z zębem na przedzie a nie z zębami na przedzie?
teść anonimus

(KK) pisze...

Bo to taka trawestacja wieszcza :)
"To już jest koniec tej groteski
Autobus życia jednak dalej jedzie
Będę pamiętać Cię do grobowej deski
Dziewczyno bez zęba na przedzie
Wybrałem Cię spośród milionów
Wybrałem tak jak mogłem wtedy
Wpuściłem Cię do swego domu
Nie myślałem o tym co, gdzie i kiedy..."
Oczywiście, jakie pokolenie, taki i wieszcz :))